dilluns, 16 de gener del 2012

Si jo fos pescador, poesia de Joan Salvat Papasseit (dimarts, 10 de gener del 2012)



Si jo fos pescador
(Joan Salvat-Papasseit)

Si jo fos pescador pescaria l'aurora,
si jo fos caçador atraparia el sol;
si fos lladre d'amor m'obririen les portes,
si fos bandit millor
que vindria tot sol:
els carcellers del món no em sabrien mai l'ombra,
si fos lladre i bandit no em sabrien el vol.
Si tingués un vaixell m'enduria les noies,
si volien tornar deixarien llurs cors:
i en faria fanals
per a prendre'n de nous.

 1. Cerca informació sobre Joan Salvat-Papasseit. Vida, obra i corrent literari al qual va pertànyer.

 2. Explica el contingut del poema. Què intenta explicar? Quin és el tema?

 3. Omple amb el que tu series i amb el que faries: 

                   Si jo fos..............................................................................
                               ..............................................................................

                   Si jo fos.............................................................................

                               .............................................................................

                  Si jo fos.............................................................................

                              .............................................................................

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada